Edouard Vuillard
Edouard Vuillard's Oil Paintings
Edouard Vuillard Museum
November 11, 1868-June 21, 1940. French painter.

About Us
email

90,680 paintings total now
Toll Free: 1-877-240-4507

  
  

Edouard Vuillard.org, welcome & enjoy!
Edouard Vuillard.org
 

marcus larson
Dramatiskt forslandskap med figurer och kvarnbyggnader

ID: 88120

marcus larson Dramatiskt forslandskap med figurer och kvarnbyggnader
Go Back!



marcus larson Dramatiskt forslandskap med figurer och kvarnbyggnader


Go Back!


 

marcus larson

Simon Marcus Larson, född 5 januari 1825, Lilla Örsätter, Åtvidaberg, död 25 januari 1864 i London, var en svensk målare. Han tillhörde Dusseldorfskolan och skildrade naturens krafter på ett romantiskt och dramatiskt sätt. Larson hade en kort karriär och avled vid 39 års ålder, men ses ändå som en av Sveriges främsta 1800-talskonstnärer. 1856 var Larson i Dusseldorf och på julafton skissade han på ett solnedgångsmotiv vid den bohuslänska kusten, men Larson drömde om att måla en större tavla, hans atelje var alltför trång. Så en dag när han satt i stans populäraste caf?? och drack öl fick han id??n att han skulle måla i caf??lokalen. Sagt och gjort så hyrde han lokalen i 14 dagar. Duken han spände upp var 10-12 fot hög och 18 fot bred. Efter 10 dagar var tavlan klar. Tavlan ställdes ut på akademien och det byggdes en utsiktsramp för att åskådarna skulle få en överblick över tavlan, priset var 5 Silbergroschen per titt och det annonserades att intäkterna skulle gå till välgörande ändamål, vilket fick stort uppseende, särskilt bland övriga konstnärer, utställningen varade mellan 25 jan. och 15 feb. 1857 Tavlan ställdes också ut bland annat i Köln och Berlin sedan till Salon Carre i Paris där den hyllades. Därefter ställdes den också ut i Stockholm där Larson tänkte skänka tavlan till staten tillsammans med köpet av Vattenfall i Småland, men då Larson på hösten inte fick sälja nämnda tavla tog han ned den stora tavlan och tog den med sig när han lämnade Sverige och fortsatte sina resor, han visade den under några år, sista gången någon skrivit om tavlan var 1863, Efter Larsons död i London försvann tavlan.  Related Paintings of marcus larson :. | Waterfall in Smaland | Dramatiskt forslandskap med figurer och kvarnbyggnader | Nattlig marin med brinnande fartyg | Dramatiskt forslandskap med figurer och kvarnbyggnader | Skepp pa stormigt hav |
Related Artists:
Nicolas Maes
1634-1693 Dutch Nicolas Maes Galleries Nicolaes Maes, also known as Nicolaes Maas (January 1634, Dordrecht - buried November 24, 1693, Amsterdam) was a Dutch Baroque painter of genre and portraits. Maes was the son of Gerrit Maes, a prosperous merchant, and Ida Herman Claesdr. In about 1648 he went to Amsterdam, where he entered Rembrandt's studio. Before his return to Dordrecht in 1653 Maes painted a few Rembrandtesque genre pictures, with life-size figures and in a deep glowing scheme of colour, like the Reverie at the Rijksmuseum in Amsterdam, the Card Players at the National Gallery, and the Children with a Goat Carriage. So closely did his early style resemble that of Rembrandt, that the last-named picture, and other canvases in the Leipzig and Budapest galleries and in the collection of Lord Radnor, were or are still ascribed to Rembrandt. In his best period, from 1655 to 1665, Maes devoted himself to domestic genre on a smaller scale, retaining to a great extent the magic of colour he had learnt from Rembrandt. Only on rare occasions did he treat scriptural subjects, as in Hagar's Departure, which has been ascribed to Rembrandt. His favorite subjects were women spinning, or reading the Bible, or preparing a meal. While he continued to reside in Dordrecht until 1673, when he settled in Amsterdam, he visited or even lived in Antwerp between 1665 and 1667. His Antwerp period coincides with a complete change in style and subject. He devoted himself almost exclusively to portraiture, and abandoned the intimacy and glowing color harmonies of his earlier work for a careless elegance which suggests the influence of Van Dyck. So great indeed was the change, that it gave rise to the theory of the existence of another Maes, of Brussels. Maes is well represented at the London National Gallery by five paintings: The Cradle, The Dutch Housewife, The Idle Servant, The Card Players, and a man's portrait. At Amsterdam, besides the splendid examples to be found at the Rijksmuseum, is the Inquisitive Servant of the Six collection. At Buckingham Palace is The Listening Girl (repetitions exist), and at Apsley House Selling Milk and The Listener. Other notable examples are at the Berlin, Brussels, St Petersburg, the Hague, Frankfort, Hanover and Munich galleries.
BELLINI, Gentile
Italian Early Renaissance Painter, ca.1429-1507 Gentile was born into a family of renowned painters: his father Jacopo Bellini, was a Venetian pioneer in the use of oil paint as an artistic medium; his acclaimed brother was Giovanni Bellini, and his brother-in-law Andrea Mantegna. Gentile was taught painting in the workshop of his father. Although today Gentile is often seen in the shadow of his more famous family members, in his own time he was considered among the greatest living painters in Venice and had no shortage of commissions; his talent as a portraitist revealed itself at an early age.
HUILLIOT, Pierre Nicolas
French painter (b. 1674, Paris, d. 1751, Paris






Edouard Vuillard
All the Edouard Vuillard's Oil Paintings




Supported by oil paintings and picture frames 



Copyright Reserved